Nytår og enkel markedsføring

  • torsdag 6. januar 2011
  • 9 kommentarer

I forbindelse med nytåret, har mange rundt omkring solgt fyrværkeri. Her i området var det blandt andet en bus- og transportvirksomhed i Herning, som supplerede vinterens indtægter med salg af fyrværkeri.

Hvad gør man så for at gøre kunderne opmærksomme på mulighederne? Jo, man tager en række af virksomhedens lastvogns-trailere, monterer skilte med web-adresse samt fysisk adresse på siderne og parkerer dem på rastepladser ved alle indfaldsveje til byen. Med en dyb-rød lakering på trailerne og gule skilte, kunne kunderne ikke undgå at lægge mærke til dem.

Nogle gange er det blot lidt fantasi der kræves, for at skabe en anderledes og enkel markedsføring.

9 kommentarer
Mikael Rieck fredag 7. januar 2011

Og så er der MANGE penge at hente på fyrværkeri, så det kan jeg da godt forstå at de har givet sig i kast med hvis de har haft muligheden.

Kurt Moskjær Andersen fredag 7. januar 2011

Ja, enig og netop vognmandsbranchen er måske ikke den det går bedst med for tiden :)

Tøj søndag 9. januar 2011

Den hårde vinterperiode har heller ikke gjort det nemmere for vognmandsbranchen. Der har ihvertfald været godt tomt for lastbiler på motorvejene, her de sidste par måneder.

Rolf torsdag 13. januar 2011

Det kan bestemt godt betale sig at være lidt kreativ fra tid til anden. Ganske smart måde at bruge de ressourcer de allerede har i forvejen.

Kurt Moskjær Andersen torsdag 13. januar 2011

Rolf, ja nemlig og det var også det der slog mig.

Paw Hellegaard mandag 17. januar 2011

Det handler blot om at være kreativ, så skal dit budskab nok komme igennem! Fantastisk fin historie og et godt eksempel!

michael torsdag 3. februar 2011

Ja fin historie, Kan huske der har været nogle eksempler på folk der har plasteret deres varevogne til, og så parkeret dem inde i kbh midtby, og så bare betalt parkeringsafgift, heller ikke en hel dårlig ide :-)

Morten lørdag 19. februar 2011

Det er jo ret genialt, og man kan nemt overføre samme stunt til andre brancher og butikker. Jeg har aldrig forstået, hvorfor f.eks McD og BurgerKing i Dk er så anonyme? I alle andre lande skilter de rundt omkring i byen, med en vejviser til deres restaranter. Det samme gælder byggemarkeder mm...

Mikkel lørdag 19. februar 2011

Man kan sige at med de priser der fåes hos en vognmand pt for at transportere godt er det nok en neget bedre pris og lade en trailer stå stille of tjene på reklame istedet.. Der er også flere møbelkæder der sætter en trailer med reklame ud til de store veje

Skriv et svar

Your email address will not be published. Please mark all required fields.