Category Archive

Markedsføring

Morgenbrød og kundeloyalitet
  • søndag 5. august 2018

Hvad har morgenbrød og kundeloyalitet med hinanden at gøre? Kan man virkelig fastholde kunderne med en stofpose?

Ja, det kan man faktisk og sådan kan du bruge det i din webshop. Læs mere herunder.

Læs mere

Julekalendere for webdesignere og online marketing folk
  • onsdag 9. december 2015

Hvis du bare har været det mindste opmærksom her i december måned, så ved du også at det er højtid for julekalenderen… no shit Sherlock 🙂

Som virksomhed og webshop, er en julekalender en super god måde at skabe opmærksomhed om produkter på, forøge brand-kendskab og fange mulige leads til nyhedsbreve.

Læs mere

Derfor er Facebook-apps stadig bedst til konkurrencer
  • lørdag 5. oktober 2013

Facebook har for nyligt lempet reglerne for, hvordan konkurrencer på det sociale medie skal afholdes.

Hidtil har det været sådan, at konkurrencer skulle afholdes i en selvstændig Facebook-app. Samtidig måtte man som udbyder af konkurrencen, ikke opfordre til eller kræve at deltagerne “liker” eller lægger en kommentar, for at være med i konkurrencen.

Læs mere

Hvem ejer dig på Twitter?
  • tirsdag 27. december 2011
  • 3 kommentarer

I USA er der næsten ikke grænse for hvilke typer retssager der kan blive anlagt. En af de mere interessante retssager der er i gang for øjeblikket, omhandler spørgsmålet om hvem der egentlig ejer indlæg og followers på Twitter.

Den amerikanske Twitter-bruger Noah Kravitz, er nemlig blevet sagsøgt af sin tidligere arbejdsgiver for et millionbeløb. Kravitz er en populær Twitter-bruger og havde på otte måneder fået oparbejdet en skare af godt 17.000 followers, mens han arbejdede hos virksomheden Phonedog.com

Læs mere

Nytår og enkel markedsføring
  • torsdag 6. januar 2011
  • 9 kommentarer

I forbindelse med nytåret, har mange rundt omkring solgt fyrværkeri. Her i området var det blandt andet en bus- og transportvirksomhed i Herning, som supplerede vinterens indtægter med salg af fyrværkeri.

Hvad gør man så for at gøre kunderne opmærksomme på mulighederne? Jo, man tager en række af virksomhedens lastvogns-trailere, monterer skilte med web-adresse samt fysisk adresse på siderne og parkerer dem på rastepladser ved alle indfaldsveje til byen. Med en dyb-rød lakering på trailerne og gule skilte, kunne kunderne ikke undgå at lægge mærke til dem.

Nogle gange er det blot lidt fantasi der kræves, for at skabe en anderledes og enkel markedsføring.